Skip links

Kettlebell

Trening kettlebell składa się z ćwiczeń globalnych i izolowanych. To bardzo dobry trening, angażujący wiele partii mięśniowych równocześnie. To także doskonałe narzędzie na rozpoczęcie przygody z treningiem siłowym, przynosi efekty początkującym w dynamicznym tempie. Jest dedykowany zarówno mężczyznom, jak i kobietom.
Trening kettlebell opiera się na ćwiczeniach z odważnikiem kulowym, który przypomina kule armatnią z uchwytem. Popularnie nazywany czajnikiem, kettle okazuje się być świetnym narzędziem do treningu siłowego.
Trening ten wzmacnia stabilizację, pobudzając do pracy mięśnie głębokie, które odpowiadają m.in. za stan kręgosłupa, sprzyja m.in. wzmocnieniu i zwiększeniu mobilności tkanki mięśniowej, ścięgien i więzadeł.

Trening kettlebell poprawia kondycję, a także funkcjonowanie układu nerwowego i krwionośnego. W treningu z odważnikami kulowymi występują, zaraz przy ćwiczeniach z obciążeniem, elementy wydolnościowe i cardio. Te mają doskonały wpływ na wydolność sercowo-naczyniową.

Trening kettlebell wpływa na usprawnienie możliwości organizmu. Globalna praca wszystkich mięśni wpływa na ich mobilność i gibkość. To wiąże się z poprawą funkcjonowania ćwiczącego również poza salą, w życiu codziennym.

Systematyczne ćwiczenia z kettlami, w połączeniu z odpowiednio dobranym obciążeniem i dietą, przynoszą bardzo dobre efekty. Mogą być one nawet szybsze, niż w przypadku podobnego treningu z hantlami.

Ćwiczenia korygują wady postawy i niwelują bóle m.in. pleców.