Skip links

Trójbój siłowy

Trójbój siłowy jest dyscypliną sportową kompleksowo sprawdzającą siłę mięśni całego ciała. W jej skład wchodzą trzy boje, wykonywane w następującej kolejności: przysiad ze sztangą na barkach, wyciskanie sztangi z klatki piersiowej leżąc tyłem na ławeczce oraz martwy ciąg – trzy najbardziej fundamentalne ćwiczenia wielostawowe, które budują siłę, zdrową sportową sylwetkę.

Bez wątpienia trójbój siłowy jest bardzo wymagającą dyscypliną sportową. Jednak warto trenować trójbój, bo korzyści płynących z tego jest wiele:

– W trakcie treningu siłowego spalana jest głównie tkanka tłuszczowa (w treningu aerobowym tkanka mięśniowa i tłuszczowa)
– Spalanie większej ilości kalorii – od dawna wiadomo, że mięśnie zużywają więcej energii niż tkanka tłuszczowa, a więc doskonale wpływają na metabolizm w przyszłości. Im więcej masz mięśni, tym więcej zużyjesz energii, a więc kalorii.
– Budowanie charakteru i bycie silniejszym psychicznie – Podejmowanie wyzwań, zwiększające się ambicje – pozwalają na zwiększenie naszej siły nie tylko fizycznej, również psychicznej. Trenując siłowo, potrafimy zmienić również nastawienie do narastających problemów w naszym życiu i pozwolić odnaleźć w sobie siłę na ich pokonanie.
– Zwiększenie mobilności – Naukowcy z University of North Dakota dowiedli, że ćwiczenia siłowe mogą poprawić mobilność oraz elastyczność, tak samo jak zwyczajny, statyczny stretching. Kluczowe jest wykonanie ćwiczenia siłowego w pełnym zakresie.
– Zdrowsze, gęstsze i silniejsze kości – Podnoszenie ciężarów nie tylko wzmacnia nasze mięśnie. Wytwarzają się również nowe komórki, które sprawiają, że nasze kości są gęstsze oraz silniejsze – to bardzo ważne w przypadku kobiet, które znacznie częściej zapadają na osteoporozę – trening siłowy zmniejsza ryzyko zachorowania!
– Mniejsze rozmiary ubrań – Trening siłowy buduje mięśnie, a więc pojawia się stereotyp, że podczas tego typu trening kobiety „masują się”. W rzeczywistości budowa masy mięśniowej spala tkankę tłuszczową, a co za tym idzie – sylwetka wysmukla się, a panie wskakują w coraz mniejszy rozmiar ubrań.
– Zdrowsze serce – Ćwiczenia siłowe dla układu sercowo-naczyniowego poprawiają (według badań Appalachian State University) kondycję serca. Osoby, które wzięły udział w badaniu podczas 45-minutowego treningu siłowego o umiarkowanej intensywności, obniżyły ciśnienie krwi o 20%, w związku z czym są to lepsze i zdrowsze wyniki niż podczas przyjmowania leków.

Nasi trenerzy zajmą się Tobą profesjonalnie.
Celem zajęć grupowych jest rozwinięcie jak największej siły przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa, zdrowia i jakości ruchów.